Voor alle Doortjes!

foto

Ze kent mijn naam

dat vind ik lief

want die van haar ben ik vergeten

ze is er altijd als ik haar roep

ze geeft me ook te eten

Alle sappen die uit mij stromen

die dept ze droogt ze

die waar geen hond aan wilt komen

vangt ze op

zonder klacht of morren

Ze herkent de angst in mijn ogen

geeft me raad en steun

ze is de pleister op mijn wonden

God, heeft vast de verpleegster uitgevonden.

Zilver.

Foto: Mijn eigen spelden. 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-07. Bookmark de permalink .

20 reacties op Voor alle Doortjes!

  1. annet zegt:

    Prachtig en die foto ook

  2. Zilver. zegt:

    He, lieve Annet, wat ben je snel, ik was nog niet eens klaar, sinds de veranderingen hier, zit ik met de layout of hoe schrijf je dat, is ook nog eens de vk klok de tijd voor uit, dus is het nog niet altijd klaar.(en dank)
    Moest gister zo om je lachen, je bent lief, ik ga vandaag weer overal lezen, maar nu ga ik weer even rusten, mijn pc is erg traag, daarom duurt het ook allemaal erg lang, xxxx

  3. K zegt:

    Ja, dat is nog eens wat anders. Normaal ben jij het die verpleegt en mu mag je voelen vanuit de zijde van de patiënt. Ik moest lachen om je beschrijving van plassen door het hele huis heen bij je vorige blog! Neem maar lekker alle tijd om goed beter te worden.

  4. Zilver. zegt:

    Dank je K, gaat heel goed, geen pijn, alles oke! Ik wilde al aan het werk, maar dat mag nog niet!;^(

  5. Zwollywood zegt:

    Heel mooi Zilver…echt niet aan het werk jij….wel leuke dingen doen. Groet.

  6. K zegt:

    Aan het werk! malle! Zeg, je mag wel eens wat liever voor je lichaam worden! Dat is roofbouw hoor! Zo te denken.
    It’s time to reeeeeellaaaaaaaaaaaaaaxxxxxxxxxxx now.

  7. Isis Nedloni zegt:

    Mij heeft ze vroeger chronisch willen platspuiten…de zuster…waarom weet ik niet…en wil ik het ook niet weten…..maar heel lief dat ze wel goed voor jou zorgt!
    Veel sterkte met het beter worden en verder creeeren; )))))

  8. hippocampi zegt:

    dat is prachtig geschreven Zilver,
    beterschap,
    hippo

  9. Maria-Dolores zegt:

    drie hoeraatjes voor Zilver en alle lieve verpleegkundigen!!

  10. fravapa zegt:

    Door gaat maar door
    Hulde hoor!

  11. Doortje zegt:

    namens al mijn collega’s hartelijk dank! En veel beterschap.

  12. Geroma zegt:

    Wat een prachtige Ode zo aan alle doortjes…
    Eenu, rustig aan doen, Zilver…
    Dat werken dat komt wel weer en dat lukt pas echt goed, wanneer jij bent opgeknapt!
    Liefs, Geroma

  13. Coby zegt:

    ja, goede verpleegkundigen en verzorgenden zijn goud waard, Zilver….. Ik vind het nog altijd schandalig dat jullie zo (financieel) laag gewaardeerd worden. Doe goed je best op die poepdoos, dan werken ze zo hard mogelijk door en schiet het tenminste een beetje op! Voor de rest: rustig aan he?
    Lieve groet, Coby

  14. de Stripman zegt:

    Mooi gedicht ! Eindelijk weer eens een positief verhaal over de zorg…;-)
    Goed dat het weer wat beter gaat !

  15. ali cirillioglu zegt:

    Zilvertje @
    Ik ben reuze trots op u!
    Positief is altijd Liefde!
    Liefs.
    Selam.

  16. Peter van Lexmond zegt:

    Inderdaad mooi voor alle Doortjes;
    een flinke schouderklop.

  17. Heer_Lot zegt:

    Take care, mooie bijdrage :-))

  18. Zilver. zegt:

    Ohh, kon ik maar zoals nog maar zo kort geleden, veel lezen en reageren op een ieder, maar dat lukt me nog niet, dank allen voor uw reactie en als ik niet bij u kom dan is het geen desinteresse, maar vooral de tijd en energie die me nog ontbreekt, vooral de mensen die hier nooit meer kwamen en nu weer terug zijn dank!

  19. ScrambleX zegt:

    Graag gelezen Zilver !
    🙂 Rustig aan ….dan breekt het lijntje nie…

  20. Galadriel zegt:

    hahahaha…dat van die sappen is wel erg sappig

Geef een reactie

