Buurman en buurmangevoel.

foto

Vandaag had ik mijn piepkleine schuurtje ontruimd, want ik wilde al onze fietsen er in doen, maar dat viel nog niet mee, alles uit de schuur, was bijna mijn kleine plaatsje vol met spullen en er paste maar twee fietsen in de schuur, ik voelde me net buurman van buurman, hoe kan dat nou, nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nooit een ster was met wiskunde en ik denk dat ik veel inzicht op dit gebied totaal ontbeer.  

Het was een prachtige zonnige dag en ik had gewoon naar zee moeten gaan met de Suikerhartjes en me niet druk moeten maken om wat wel en niet moest gebeuren, maar ja, ik had het zo mooi bedacht, morgen vertrekken de Suikerhartjes voor twee weken naar Spanje en ik ga naar het ziekenhuis, dan staat alles zo open en bloot en een van mijn fietsen was al in de winter uit de tuin gestolen, dus ik dacht met mijn strakke plan onze wielende paarden een veilig hokje te geven.

  Ik ben maar koffie gaan zetten, alles weer ingeruimd met de fietsen weer buiten, ach, jammer maar niks aan te doen.

Zilver.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-07. Bookmark de permalink .

24 reacties op Buurman en buurmangevoel.

  1. Mo zegt:

    Hoi Zilver, ik hoop dat alles goed gaat in het ziekenhuis en dat de Suikerhartjes een fijne tijd hebben in Spanje!
    Koffie zetten is het beste wat je kunt doen in dit soort situaties:-))

  2. Zilver. zegt:

    He Mo, ja, die koffie bracht rust, joh wat viel die ruimte tegen.
    Dank je wel!

  3. K zegt:

    Als je nou om en om de fietsen andersom zet, voorkant en achterkant. Dan heb je niet alle sturen op dezelfde plek. Gaat volgens mij dan beter.
    Sterkte morgen en spoedige beterschap daarna!!

  4. Zilver. zegt:

    Ja, die had ik ook geprobeerd, maar het is zo klein, dat ze kunnen er maar op een kant in gaan, de deur zit onhandig, op het laatst zat ik helemaal klem, met fietsen en al.
    Dan je wel!

  5. Coby zegt:

    Misschien moet je nu maar een dik fietskettingslot ter bescherming aanbrengen, misschien helpt dat een beetje (veel). Wiskunde was aan mij ook niet besteed. Mijn broer is er in afgestudeerd en die had al het talent en er was voor de andere kinderen niets meer over! Ik vroeg me ook altijd af: waar heb ik nou wiskunde voor nodig?? Zo abstract.. Maar ruimtelijk inzicht en oplossend vermogen, tja, ik ben er inmiddels wel achter en ook jouw verhaal bevestigt dat. Ik wens je sterkte en goede genezing in het ziekenhuis en daarna, houd je ons op de hoogte????
    Lieve groet, Coby

  6. Zilver. zegt:

    Coby, ja, ik ga ze allemaal aan elkaar vastbinden, geweldig idee.
    Ik denk dat het bij ons ook zo was, mijn oudste broer die kon leren dat het een lieve lust was, hij keek er na en wist het. Ik ben in het voorjaar met mijn neus gedrukt op het gegeven dat ik niet genoeg wiskunde heb, ik wilde weer verder studeren, maar ik moet voldoende kennis hebben van wiskunde, dus ik heb het een jaar uitgesteld, zo jammer en ik heb het boek wiswijs aangeschaft, topboek, elke avond werk ik er in en dadelijk had ik er al iets aan op mijn werk, bij het lezen van een zeer ingewikkeld medicatieuitdeelsysteem, niemand begreep het, ik heb het wel voor de zekerheid nagevraagd en het was zo als ik het bedacht had, dankzij het wiswijsboek, ja, zo word het nog eens wat met mij.
    Dank je wel, als het kan, probeer ik het te doen en vandaag schrijf ik ook nog wat over vandaag en wat teruggrijpt op het verhaal van Marijke.

  7. noud zegt:

    Zilver: Paarden met wielen snakken naar buitenlucht, Trudyvantzomaarplein weet daarvan

  8. Zilver. zegt:

    Noud, ja die weet het! ;^)

  9. Bart zegt:

    En dan…is er koffie!
    Met twee goede kwaliteit staalkabel-sloten dwars door de frames en wielen alle drie aan elkaar, dat lijkt me ook heel safe, Zilver.
    Heb je er voor je gevoel ook alles aan gedaan!
    Zo, nu eerst koffie, dus…:-))
    En natuurlijk sterkte de komende week met alles!

  10. Zilver. zegt:

    Dank je Bart! Weet je in kan ze de dag dat ik naar het ziekenhuis ga zelfs nog in de keuken zetten, hebben ze ook een uitje, is het bij jou ook van dat noodweer?

  11. ScrambleX zegt:

    De koffie brengt rust….
    Na, zullen we dan maar ??
    🙂
    Zwart graag!

  12. Zilver. zegt:

    Oke, hier wederom de zwarte koffie klaar, maar nu wel binnen erg nat buiten, jammer ik was vanmorgen op de fiets in mijn blote truitjes.

  13. Bart zegt:

    HOZEN, Zilver, en donder en bliksem…het wordt nu net wat minder…was zelfs op het nieuws, net…
    En dat binnenzetten van de fietsen, ja hoor, deed ik vroeger ook vaak, toen ik nog op de flat woonde…
    Nou, nu maar even een lekkere espresso, Zilver, even moment voor onszelf…:-)))

  14. Zilver. zegt:

    Hier nu weer droog, wij snel weer naar buiten, wat een weer he, God reed rond op zijn knetter brommer.

  15. ScrambleX zegt:

    JA ! Hallo ! Even een moment voor onszelf????
    Ik was eerst met die koffie. Espresso mag ook hoor Bart! Dan trekt Zilver ondertussen dat blote truitje wel even aan!
    HAHAHA! :))

  16. Bart zegt:

    Ha, Zilver, ScrambleX, de zoete inval…
    allemaal nog maar een bakkie doen dan?… ja gezelli, ik heb penny wafels meegebracht! :-)))Reactie is geredigeerd

  17. Zilver. zegt:

    Ha, ha! ik zit zo te lachen, gezellig, lekker koffie en honderd uit praten, nou is heb mijn vestje nu aan hoor!;^)
    Ff de stoelen droog maken.

  18. K zegt:

    Koffie,hmmm, ja goed idee. Ik zag je al helemaal klem zitten met die fietsen Zilver, ha ha!!

  19. ScrambleX zegt:

    KIJK! DAT klinkt al beter!!!
    Jah, graag nog een bakkie, altijd goed.
    Hmmm😉 Koekies!

  20. Zilver. zegt:

    K, ja, vreselijk, ik kon geen kant op, wat is dat schuurtje klein, nou verse reutel kom maar we hebben er ook een broodje bij, lekkerrrrrrrrr
    Koek, nou van Verkade dan maar wij nemen brood, anders kom ik elke keer klem te zitten in de schuur.

  21. Heer_Lot zegt:

    Koffie voor jou :-))

  22. Zilver. zegt:

    Ja, koffie lekker en geen koek dan kan ik niet meer inparkeren!

  23. Eline zegt:

    Sterkte in het ziekenhuis, Zilvertje!
    Ik moet glimlachen om K. Altijd praktisch!

  24. Zilver. zegt:

    Dank je Eline, K is super, als het brandstof was stopte in het in mijn brommer, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, altijd snel en goed, betrouwbaar en nooit vervuilend.

Geef een reactie

