Gegrepen door de deuren van de metro (deel 3 slot)

foto

Wat er aan vooraf ging. ( lees deel 1 en 2)     Heel in het kort het begin: op weg naar mijn werk had ik gezien dat een vrouw knel zat tussen de deuren van de metro in Amsterdam, ze droeg een tas om haar nek en de tas zat achter de gesloten deuren in de metro en de vrouw stond buiten op het perron.

 
Omdat ik weet dat als de deuren eenmaal dicht zijn en die slaan dicht met een rotklap, dat rijdt de metro binnen enkele seconden weg, mijn hart stond stil en op het perron werd het muisstil, we zagen het allemaal gebeuren, ik stond te ver weg om haar te bevrijden, dus ik vloog naar de beveiligingsmedewerkers die enkele meters van mij verwijderd waren en nog steeds met elkaar aan het moppen tappen waren, van uit mijn ooghoek zag ik de oude mevrouw van de rolator opstaan, ze had al een poosje in de metro gezeten en vloog nu naar de deur waar de tas vast zat, voor de rest zag ik geen beweging in de mensenmassa, een ieder keek en de Surinaamse vrouw die klem zat, stond als een standbeeld zo stil, ze was natuurlijk in razende paniek.

 
Ik kreeg de beveiligingsmensen mee en vertelde in een adem wat er aan de hand was, een man met een walky talky nam contact op met iemand, maar ik weet niet wie.

 
Op de plek aangekomen was de metro weg en alle mensen stonden nog geshockeerd zo als ze even daar voor stonden en van de Surinaamse vrouw die knel zat, geen spoor

  Waar was ze nou? Het bleef door mijn hoofd spoken, die middag, die avond die nacht en ik kon niet slapen. De volgende ochtend heb ik dadelijk het GVB gebeld en een heel vriendelijke dame stond me te woord, ik kon mijn hele verhaal doen.

 
De volgende dag werd ik terug gebeld, er werd een verslag voorgelezen van de teamleider, die aangaf blij te zijn met mijn ongerustheid en bevindingen, hij zou maatregelen nemen en een onderzoek instellen naar mensen die daar wel staan en moeten zorgen voor de veiligheid, maar niks doen, het waren ingehuurde mensen van een uitzendbureau………………., maar die vrouw, maar die vrouw? Ik kon het gewoon niet langer volhouden van de spanning, ik zag haar nog steeds haarscherp op mijn netvlies.

 
De teamleider meldde ook in zijn verslag, dat er op die lijn op dat tijdstip geen gewonden waren gevallen of erger.

 
Geen, geen, ik huilde, ik lachte, ik was zo blij.   Oude dame met de rolator die zo snel kon lopen voor een dame op leeftijd, ik denk dat u de reddende engel bent geweest, ik denk dat u de deur heeft open gewrikt, zodat de Surinaamse vrouw nog net op tijd naar binnen kon, iets anders kan ik niet bedenken, u was me al dadelijk opgevallen, u met die grijze jas, zeker ouder dan tachtig, u bent een engel van Amsterdam en ik ben u zo dankbaar.

 
Of ik verder nog informatie op papier wilde? Of ik nog wilde weten het onderzoek afliep naar de veiligheidsmensen? Nee, dank u wel zei ik beleefd, ik wilde weten hoe het met de Surinaamse mevrouw was en nu ben ik gerust en ik wilde mijn zegje zeggen wat mij altijd opvalt, maar dat ik altijd nog de hoop had dat ik het verkeerd zag en dat de veiligheidsmensen in tijden van nood wel alert zouden zijn en dadelijk handelden.

 
Ik kan nu weer slapen en pak die luiwammesen maar flink aan!

 
Ik werd bedankt en of ik aub wilde blijven melden.

Zilver.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-07. Bookmark de permalink .

20 reacties op Gegrepen door de deuren van de metro (deel 3 slot)

  1. Bart zegt:

    Gelukkig dus goed afgelopen…maar ze maakten geen wakkere indruk, al die mensen van het GVB…

  2. Zilver. zegt:

    Het zijn die beveiligingsmensen die daar maar staan praten en niks doen, die worden ingehuurd, nou zonde van het geld!

  3. Galadriel zegt:

    jeumig wat een verhaal en wat een schrik, zilver, ik denk ook dat dat oude vrouwtje haar gered heeft

  4. Zilver. zegt:

    Galadriel, ja, die vrouw moet het geweest zijn, als enige kwam zij in beweging en vloog naar die deur, alle anderen stonden als aan de grond genageld, ik heb wel eens gezien, dat als de deur nog een klein puntje open is, je met veel kracht hem net nog open kan krijgen, heb ik wel eens van die stoere jongens zien doen, die nog naar binnen willen en erg snel zijn. Ik zou die vrouw wel willen zoenen.

  5. ScrambleX zegt:

    Eind goed, Al goed.
    Happy ever after😉

  6. Zilver. zegt:

    ScrambleX, nou gelukkig wel!

  7. ali cirillioglu zegt:

    Zilver @
    Je moet weten "om aan Noodrem" te trekken, en die zitten juist in die ‘krengen’ als het goed is.
    U moet kijken naar rood/oranje hendeltje waarop staat:
    "Noodrem!" Ongeoorloofd trekken eraan wordt gestraft! :-)))
    Liefs.
    Selam.

  8. Zilver. zegt:

    Ali, maar ik stond buiten er ver van af en zitten die ook in de metro?
    Hoe is het nu met u, Hemeltje wat was u in de war en die lieve Annet bedoelde het juist zo goed en u moet aanvaarden dat de wereld verandert, de soorten gaan al meer op elkaar lijken, er is bij sommige dieren al niet eens meer en een vrouwtje en een mannenje nodig om voor het nageslacht te zorgen maar Ramirezi kan u dat beter uitleggen en vrede begint bij elkaar respecteren en ik respecteer u en uw geloof, maar u mag niet aanzetten tot, dat van die smegma vind ik helemaal oke, als iemand zijn velletje (voorhuid) wil laten pellen, prima, maar het moeten en vooroordelen, nee, dan kan echt niet hoor, maar ik vertrouw er op, dat u spijt heeft en het zo niet bedoelde, want dan kunnen wij, zodra het weer het toelaat, weer heerlijk stervliegen, maar doe wel een valhelm op, in uw geval zeer aan te raden, anders bent u straks nog een standje van de grote baas al hier rijker.Reactie is geredigeerd

  9. Coby zegt:

    Pfffff, wat een opluchting, Zilver. Engelen bestaan…. Godzijdank. Zo bijzonder als je die ontmoet en/of later beseft. Dat ze er zomaar zijn… Dat geeft een groot gevoel van dankbaarheid, of een gevoel van grote dankbaarheid, ik weet niet precies wat het juiste is of het beste past. Een grenzeloze dankbaarheid, dat is het, volgens mij.
    Lieve groet, Coby

  10. ali cirillioglu zegt:

    Zilver @
    Ten eerste was mijn schrijven helemaal niet tegen Annet@ bedoeld, was dat wel het geval, dan had ik meer zinnen gebruikt, wat ook eigenlijk de bedoeling was. Maar het nam onverwachts een ander draai en met 4 (eigenlijk met 1) zinnen kon ik als ware alvast voor ‘homohater’ uitgemaakt worden.
    Mijn bevindingen zijn juist andersom:
    mensen hebben te veel vooroordelen jegens mij en de Islam.
    "Moeten" is alleen als iemand beweerd Islamiet te willen worden, voor de rest is het ook maar een aanrading!
    Liefs.
    Selam.

  11. Zilver. zegt:

    Coby, ja, dankbaarheid dat past denk ik het beste, bijzonder he dat juist zo een oude vrouw de Surinaamse vrouw redt, ik heb geen andere verklaring, want niemand deed iets en zij was de enige die actie ondernam en dichtbij was.
    Lieve groetjes terug en een fijn weekend.

  12. Zilver. zegt:

    Ali, maar ik las in uw zinnen dat we het gevoel moesten tegengaan.

  13. K zegt:

    Gevoelens kun je niet tegen gaan. Wat je wel kunt doen is je emoties niet altijd ten volle toe te staan je uit evenwicht te brengen. Dat is wel aan te raden want dan heb je een betere balans en zijn toch alle gevoelens in dezelfde mate aanwezig. Zo zie ik het.

  14. Zilver. zegt:

    K, had je het gelezen, Annet had iets liefs bedacht en Ali nam dit als aanleiding iets over homo’s te schrijven en daar gaat het hier over en ach, dan trapt Ali op mijn ziel, want ik ken zulke aardige mensen die anders zijn, maar zo lief en goed, ik heb al eens een ban uitgedeeld, omdat iemand Geert-Jan bespotterlijk maakte, mijn beste vriend en redder in bange dagen, mensen zien altijd de splinter in het oog van de ander, maar kunnen amper hun eigen oog sluiten van hun eigen balk, die hun ooglid stut.
    Van die kroeg, lag ik dubbel, ik denk in beelden en zag het voor me, ha, ha! liefsssss!Reactie is geredigeerd

  15. jeg synes zegt:

    pffff….ja dan wil je wat doen en kunt niets…en dan moet je weten hoe het met die vrouw is…ik zou dat ook willen weten..
    gelukkig is het allemaal goed afgelopen…dank zij de oude mevrouw maar ook dankzij jou…jezelf niet vergeten Zilver…
    jegliefs

  16. K zegt:

    Daar had ik niets van gezien Zilver. Ik reageerde enkel even op waarover jullie het nu hadden hier.
    Maar het is goed dat je het daarover hebt met Ali.

  17. Zilver. zegt:

    Dank je lieve Jeg.
    K, daar ging het over, jammer dat Ali soms zo star is, dan voel ik grote behoefte er wat op te zeggen, wij mensen moeten lief zijn voor elkaar en niet zo snel oordelen. Er is plek genoeg op de wereld voor alle mensen, nu moet Ali ze ook nog die ruimte geven.

  18. Eline zegt:

    Allemachtig, wat een verhaal! Goed dat je erachteraan hebt gebeld.

  19. Zilver. zegt:

    Hallo Eline, ja het gaf me rust en ik ben blij dat ze die mensen gaan aanpakken die niks doen.

  20. Manus zegt:

    Eeeek wat een verhaal…

Geef een reactie

