Soms ben ik zo boos, maar ik verberg het, maar in liedjes en dromen, komt het er toch uit!

foto

Ik doe, de ik trap op je ziel tango

met mijn hakken stamp ik even flink

met mijn ellebogen werk ik even

jou er uit

Ik doe, ik wrijf het er even lekker in wals

voetje naar voren, voetje naar achter

sta even goed op je zere hart

zonder het te weten

laat ik drie keiharde scheten


Ik doe de,  als of me neus bloed blues

ik kijk verwonderd om

iemand floot me terug

maar met mijn handen op mijn rug

word ik wakker

het was maar een droom

Zilver. Schilderij van  Blancie =Blanca-Maria Murillio-Elhardt , gemaakt op zesjarige leeftijd. (boos op de fiets)

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-07. Bookmark de permalink .

25 reacties op Soms ben ik zo boos, maar ik verberg het, maar in liedjes en dromen, komt het er toch uit!

  1. ScrambleX zegt:

    Wat een droom zeg !
    Mooi geïllustreerd !
    🙂

  2. Zilver. zegt:

    ScrambleX, grappig he? Zo vindt de boosheid toch zijn uitlaat. Blancie is zeer creatief en ik geniet van haar kunst.Reactie is geredigeerd

  3. Martha Vosbeijer zegt:

    Was het wel een droom, of droomwens? Erg mooie kleurtekening van je dochter. Uit de tekening spreekt ook boosheid.

  4. Zilver. zegt:

    Martha, de droom was echt, ik heb het zo goed als mogelijk proberen weer te geven, was naar aanleiding van een brief van de Strandman.
    Leuk he die tekening, ik vond dat hij er zo goed bij past, echt een boos meisje op de fiets en zo had Blancie het ook bedoeld, boos tegen de storm in fietsen.

  5. Maria-Dolores zegt:

    kweeniet of het de bedoeling was, maar ik moest er héél errug om glimlachen.
    soms kun je ook lachen als je zulke dingen niet droomt, maar het gewoon eens zegt🙂. heel even, en dan weer ‘normaal’ doen…

  6. Zilver. zegt:

    Maria, ik hoop dat je me al een beetje kent en die lach vind ik zo belangrijk, ben blij dat je het voelde, ohhhhhhhhhhh, als je Tammie en Zilver zou kunnen zien zoas we dertien jaar geleden ten strijden trokken, we hebben tussen het huilen door zo veel gelachen, als men daar eens een film over zou maken. Tammie heb ik hier weer ontmoet, ze vond mijn weblog.
    Nee, lach maar fijn, dat is goed, het is het leven, zuur en zoet, warm en koud, hagel en wind en vooral af en toe juist die wind! DAT LUCHT OP!

  7. Coby zegt:

    Ik doe de, ik lach je de Mona Lisa smile!
    Lieve groet, Coby

  8. Zilver. zegt:

    He Coby, dat is een goeie, een Mona Lisa smile terug.

  9. fravapa zegt:

    Ja, zo kun je ook wakker worden!

  10. Zilver. zegt:

    Fravapa, ja, en dat is even heel apart, ha, ha!

  11. Heer_Lot zegt:

    Mooie tekening van Blancie, duidelijk te zien dat ze boos was :-)) " zonder het te weten
    laat ik drie keiharde scheten" Haha Zilver ik moet lachen om je :-))

  12. Starry Night zegt:

    Haha! Geweldig!

  13. Zilver. zegt:

    Heer-Lot, daar ben ik zo blij om! Geluk zit in een "frisse" wind.
    Starry Night, ik kon niet slapen vannacht na mijn werk, ik had iets heel naars meegemaakt bij de metro, vrouw bekneld, ik ga het vanavond proberen te schrijven, nou en dan "lucht" het zo op als ik dan even zo kan geiten.

  14. SN zegt:

    Snap ik. Knap!!!

  15. Zilver. zegt:

    Vanavond neem ik voor het eerst sinds weken een wijntje en ik hoop dat ik het dan van me af kan schrijven.

  16. annet zegt:

    Lekker een booslied
    wat erin zit moet
    eruit!

  17. Zilver. zegt:

    Zo is dat zusjelief! Het donderd hier als een gek en het is bijna pikkedonker, ik heb de deuren open en het is nu net of ik woon in de tropen, Led Zeppelin staat kanonhard aan en ik ga koken, wat wenst een mens nog meer? Ik ben de kerstspullen al aan het uitpakken, het is te gek voor worden maar krijg al weer zin in de boom. Oef, het is in de buurt ingeslagen, nou, ik doe nu maar even de deuren dicht.

  18. K zegt:

    Lachen moet ik om je versje!! Een mooie aqaurel van Blancie zeg. Het is zo leuk, die tekeningen en schilderingen van kinderen! Heerlijk: Boos op de fiets, ha ha!

  19. Zilver. zegt:

    Hallo K, ja, ik vind het ook grappig, het geeft echt "lucht"! Blancie is gaaf he, die is zo creatief, ik heb er veel in laten lijsten, die hangen bij haar papa, ja, die moeten we er goed bij betrekken, dat is goed voor de opvoeding, maar ik had ze liever aan mijn eigen muur.

  20. K zegt:

    Maak je toch een kleurenkopie en die lijst je in voor hem en dan houdt je zelf de echte, hi hi.
    Ik heb het eens met een gouache gedaan. Met een goeie kopieerder zie je geen verschil.

  21. Tam zegt:

    zit je al aan je wijntje?

  22. Tam zegt:

    inderddad we trokken ten strijde,😉
    het zou een goede film worden, dat is zeker met alle emoties erin die iemand kan bedenken.
    zo sterk dat wij waren(zijn).
    echte taaie rakkers.
    kus

  23. jeg synes zegt:

    jullie vullen elkaar schitterend aan jij en Blancie….en zo wordt boosheid omgezet in creativiteit….en wordt een prachtig mooie boosheid….

  24. Manus zegt:

    Silver, twelve points.

  25. anne zegt:

    Ha Silvertje,
    Blancie is sterk, ze gaat tegen de wind in, en de bomen om haar heen helpen haar recht op te blijven.
    En stranmannetje heeft last van de zandstorm op het strand. anne

Geef een reactie

