Tel de dieren! (ik heb een vrije dag)

Ik vlinder wat door het leven

op goede dagen voel ik me een hinde

op slechte dagen

een slak die een koe moet verslinden

Het mierenneuken ligt me niet

mijn ogen zijn daar voor te oud

men noemt mij Zilver ben niet van goud

Een dooie pier kwam ooit eens op mijn pad

nou nooit zoveel saaiheid in een jaar gehad

de spinnenwebben zaten rond zijn geval

maar dat ik u dit nu vertel is eigenlijk te mal

Muizennissen heb ik in mijn hoofd

als ik aan mijn billen krab denkt u vast:

ze heeft last van wormen

maar weet u, mijn aanraken is goed voor de vormen


De kont eerst zo rond als de maan

is door deze handeling gekliefd in billen

ja, dat ik u dit nu vertel is in wezen om te gillen

Zilver. ( u begrijpt het al, ik moet soppen, wassen en dweilen, maar ik heb geen zin)
Ik heb nog steeds last van de witregels, maar goed, ik geef het op en ga nu aan de dweil en sop!

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-06. Bookmark de permalink .

23 reacties op Tel de dieren! (ik heb een vrije dag)

  1. Maria-Dolores zegt:

    ga je echt dweilen en soppen??
    wat mij betreft mag je ook gewoon leuke dingen blijven doen, hoor, gedichtjes schrijven ofzo🙂. ik heb vanochtend al gedweild omdat de computertechnicus zou komen en ik het zo raar vond om hem over de vieze vloer te laten kruipen🙂.

  2. Zilver. zegt:

    Ha, ha, ik zat net bij jou kippen te kijken, leuk!

  3. Maria-Dolores zegt:

    oh, ik dacht dat IK je gelokt had🙂

  4. Zilver. zegt:

    Met een lokkip?

  5. Maria-Dolores zegt:

    nee, met de gratis eieren…
    (sorry, beetje melig. heb gisteren flink veel stress gehad en vandaag die computerman over de vloer, dus even afreageren… serieuze dingen komen weer vroeg zat; liggen eigenlijk ook op me te wachten: nog een stukje elektrocutie vertalen :-().

  6. Zilver. zegt:

    Mmmmmmmmmmm, nou een vers eitje ik kom zo op mijn blogfiets. Ik heb er ook zo een hekel aan een klusjesman over de vloer en de troep die ze maken, we zijn toch net gek, dat we opruimen en schoonmaken voor ze komen?
    Mijn aannemer is mijn vrijer geworden, hoe vind je die? Als hij voorheen belde dat hij kwam met zijn spullen om weer te klussen, dan durfde ik niet op de wc en onder de douche als hij in huis was, nu heb ik ruim een maand verkering met hem en nu, ha, ha, ik zeg niks meer;^)

  7. Maria-Dolores zegt:

    oh, dat wist ik niet… wat een goed nieuws…

  8. Zilver. zegt:

    Ja, bijzonder he, nou, ik op mijn oude dag nog in de wolken en hij is erg lief, nou ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen.
    Mijn huisje is er ook erg blij mee.

  9. Galadriel zegt:

    hahahaha leuk…ik ga voor 11

  10. Zilver. zegt:

    Galadriel, dat denk ik ook 11, ik dacht maar zo een kip heeft twee pootjes en als je dat opschrijft is dat zo:11

  11. K zegt:

    Hallo Zilver; heerlijk op zo’n vrije dag hè. Ik was net bij Alice, die is jarig. Leuk dat je een klusser heb geregeld voor jezelf!

  12. Zilver. zegt:

    K, geweldig he, nou maar ik had dat niet kunnen bedenken hoor, HIJ BEGON, ha, ha;^)

  13. TheoB zegt:

    Leuk zo`n rijm ,heb wel even lekker gelachen bij die dooie pier.

  14. Zilver. zegt:

    He Theo, fijn, want lachen maakt het leven mooi!

  15. Coby zegt:

    "Mijn huisje is er ook erg blij mee"…..Ik hoop dat de klussenman voelt:"Wat ben ik blij met Zilver!" Ik denk dat jij zo ondertussen nu wel eens goud verdient.Zal je dat niet vergeten,Zilver in de wolken?
    Lieve groet, Coby

  16. Zilver. zegt:

    Coby, dank je wel voor je lieve reactie.

  17. Doranne zegt:

    he lekker wat vrolijk allemaal,
    enne je moet ook niet zo poetsen met chloor
    tussen de regels door
    daar worden ze wit van
    veel plezier met je klussenman

  18. Zilver. zegt:

    Ha, ha, ik lig in een deuk, Doranne het is echt leuk!

  19. Doranne zegt:

    hoe komt dat toch
    dat ik altijd zo melig rijmelig word op jouw blog?Reactie is geredigeerd

  20. Zilver. zegt:

    Nou, dat is het grote Zilvereffect!!!!!!!!!!!
    Weet je, ik heb geen idee, het hangt hier in de webloglucht of zo! ;6)

  21. Heer_Lot zegt:

    Haha leuk deze :-)) en nu ga ik slapen, truste Zilver voor later :-))

  22. Zilver. zegt:

    Welterusten Heer-Lot.

  23. de Stripman zegt:

    Ha, ha, ik heb de dieren niet geteld, maar ik zag tot mijn genoegen dat er ook een slak tussen zat…;-)

Geef een reactie

