Ruimteliedje (van de liefde)


Vannacht vlieg ik naar Pluto
naar Mars en naar de Maan
en als je even wacht op mij
komen we samen aan

Ik zing en roep
maak een toeter
van mijn handen
en als je even wacht op mij
gaan we samen landen

Zilver.

Foto: Voor Ali C (gevonden)
Zilver en oudste dochter Annemieke
(Ali vindt Blancie en Annemieke op elkaar lijken)

De oude foto is verloren gegaan bij de migratie, nu Blancie met Zilvertje,

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-05. Bookmark de permalink .

16 reacties op Ruimteliedje (van de liefde)

  1. cor zegt:

    leuk liedje en mooie samen op de foto!!!(jullie staan er perfect op)

  2. Zilver. zegt:

    Cor, ik dacht zo, voor het slapen gaan maak ik er nog een.
    De foto is bij Annemieke thuis, we waren daar aan het eten ik denk dit jaar in maart. Ali C vond Blanci en Annemieke erg op elkaar lijken en weet je, ze hebben niet dezelfde vader, maar dan hebben ze het allebei van mij wat Ali herkent en dat vind ik fijn. De foto was ik kwijt door het ontploffen van mijn pc, maar ik heb het gekopieerd van het weblog alhier, het is een wonder.
    Het was een fijne avond.Reactie is geredigeerd

  3. annet zegt:

    Ik vlieg met je mee. Op Pluto onweert het misschien niet…..heb de kriebels, brrrrt.
    Leuke foto, herkende hem nog van de vorige keer. Het is een wonder, zeker weten.
    Liever een
    wonder
    dan gedonder!
    Tierelierelier
    liefs van hier
    Annet

  4. annet zegt:

    Er komt onweer aan, vandaar. Ik ga naar de buienradar kijken.
    Was ik maar een mol
    bleef ik in mijn
    mollenhol
    veilig voor de flits
    at ik een fijne mollen-
    sprits

  5. Zilver. zegt:

    He Annet, ik ben bijna al mijn foto’s kwijt, maar gelukkig kan ik het weer kopieren van mijn weblogs, maar wel jammer van de foto’s die nergens op staan.
    Is het dan slecht weer bij jou? Kom maar lekker naast mij liggen, dan laten we de kaarsjes aan en gaan we de hele nacht gezellig kletsen, vertellen we onze verhalen, lachen en huilen er om en dan maak ik als het licht wordt ontbijt en maken we er nog een mooie dag van, ik ga voor morgen soep koken en naar de kermis, allemaal feest, kussssssssss.

  6. Zilver. zegt:

    Lees net je laatste reactie, ha ha, heb je daar een link van?

  7. Heer_Lot zegt:

    Mooi liedje 🙂 en mooie foto, ze lijkt op jou 🙂

  8. ali cirillioglu zegt:

    🙂
    Heel leuk gedichtje!
    Ik heb meer foto’s gezien met Annemieke en op het moment van de vergelijking had ik geen foto van haar gezien. Mijn interpretatie van de beelden werkt door in mijn geest en daar vorm ik een beeld, zoals een ieder, en met dat beeld zag ik haar wel in Blanci.
    De vergelijking ( beter gezegd: beeld van Annemieke kwam spontaan in me op toen ik Blanci zag).
    Zij hebben ook veel gemeen met u, daarom dat zij ook wel een beetje op elkaar lijken.
    In ieder geval: Alle Goeds voor uw 4 Hartjes!!!!
    Veel Liefs.
    Selam.

  9. Zilver. zegt:

    Heer-Lot, ja, ik denk dat Annemieke het meest op me lijkt, van de meisjes dan. Soms zie ik in haar veel van mezelf van vroeger en dat vind ik zo bijzonder en het liedje floepte er zomaar uit.

  10. Zilver. zegt:

    Dank je Ali, wat zeg je dat mooi en lief, je bent een schat.Reactie is geredigeerd

  11. ali cirillioglu zegt:

    PC heb ik 3 x moeten opruimen in 1 jaar tijd!
    Ben ook veel kwijtgeraakt, nu sla ik alles op in een diskette.
    Foto’s zijn nog wel achter te halen, vaak heb ik ook een originele van en is ook verdeeld onderling de familie en vrienden die het daardoor mede bewaren, maar mijn schrijfstukken kwijtraken, die ik met veel moeite aan elkaar krijg, doet echt Pijn, pijn met een grote P!
    Selam.Reactie is geredigeerd

  12. Zilver. zegt:

    Ohhhhhhhh, dus jij hebt het ook gehad? Erg he?
    Ik heb het alleen op mijn pc staan en de man die de foto’s van het eten bij Annemieke ook had, heeft het per telefoon uitgemaakt met mij, dus die vraag ik maar niet om de foto’s en de rest is allemaal weg en ook al mijn verhalen en grapjes en filmpjes, ik had een site bij putfile of zo iets, maar die is ook leeg, zo jammer en zo glijdt een levenlang als zand uit mijn vingers, wat blijft woont in het hoofd.

  13. eva zegt:

    Leuk gedichtje!
    En mooie foto!
    Jullie lijken idd op elkaar?
    Vraag bijna: wie is wie?
    gr eva

  14. Zilver. zegt:

    Eva, het liedje floepte zomaar in mijn hoofd en ik ben er zo blij mee.
    Ha, ha, wie is wie heel soms denken ze nog wel eens dat we zusjes zijn, vroeger bijna altijd, ik ben bijna 49 dus de kans wordt al kleiner en die annemieke is al weer 25, waar blijft de tijd.

  15. ScrambleX zegt:

    Heel Mooi Zilver.
    Mooie foto van twee mooie mensen bij een mooi stuk….

  16. Zilver. zegt:

    Dank je ScrambleX

Geef een reactie

