Wouter Hamel. (een prachtige stem)

Als grote radiofan, kom ik vaak tijd te kort om al mijn favoriete programma’s te luisteren, maar gelukkig was ik gisteravond op tijd om naar het oog op Hilversum 1 te luisteren.

Ik werd getroffen door een prachtige zangstem, niet Nederlands mooi, dus de naam Wouter Hamel verraste mij, het was een geschoolde stem dat hoorde ik zo, maar die naam, ik had er nog nooit van gehoord, de stem, jong, maar toch vol en rijp, prachtig invoelend, de stem klinkt zo uitnodigend, dat ik er in ging liggen als in een hangmat op het strand in een warm land.

Het genre is voor mij een mengeling van die goede oude jaren vijftig, met een saus van leunluisterjazz met nieuwe invloeden van dit millennium.

Er werd live gezongen, in een krappe studio in Hilversum, hulde!
Dadelijk op Internet gezocht. http://www.wouterhamel.

Ik nodig je uit om ook te luisteren en deze nachtegaal te volgen.

Morgen ga ik kijken in de platenzaak of ik een cd kan kopen, ik verheug me er nu al op.

Wouter je hebt mijn oor gestolen, veel succes in je muzikale loopbaan.

Zilver.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-03. Bookmark de permalink .

8 reacties op Wouter Hamel. (een prachtige stem)

  1. K zegt:

    Kheb geluisterd. Gezellige muziek!!

  2. Zilver zegt:

    He, K,lekker he de zon!
    Mooie stem he, wauhhhhhhhhhhhh!

  3. fravapa zegt:

    En zijn broer schrijft geweldige gedichten.
    Mischa.

  4. Zilver zegt:

    Ohhhhhhhhh, dus jij kende ze al? Ik ga op internet zoeken, dank je wel!

  5. ijskastmoeder zegt:

    Micha om precies te zijn, en ook een musicus namelijk een componist (en soms dirigent). Ja een muzikale familie die (bel)hamel(tjes). Beide geweldige jongens! Leuk dat je Wouter ontdekte, hij gaat als een speer sinds hij een of andere prestigieuze jazzprijs heeft gekregen. En het is hem van harte gegund.

  6. Zilver zegt:

    Ik heb ondertussen heel wat over deze broers gelezen, bijzonder, nou, die broer is ook niet mis en Wouter is erg aardig heb ik ontdekt.
    Grappig je taalgrapje.

  7. geen familie Hamel zegt:

    Ik moet jullie teleurstellen, Micha Hamel is géén familie van Wouter Hamel. Afgelopen zaterdag was Wouter Hamel bij RTV Noord-Holland (radio) en daar vertelde hij dat hij daar géén familie van is…
    Dan weten jullie dat 🙂

  8. Zilver. zegt:

    Met dank! Vandaag zijn cd opgehaald, was nog niet binnen, ik heb een lievelingsliedje, ik ga er nog over schrijven.

Geef een reactie

