Boos!

Als de aardbol nog slaapt
dan klop ik de zeeën op
herschik de rivieren
werp een dam op
sloop een brug

Spit wat in de aarde
strooi wat zout in wonden
trap wat op tere zieltjes
leg een knoop in vuilspuiende schoorstenen
fluister presidenten wat ik het oor

Haal wat vliegtuigen neer en laat boten zinken
rijd op mijn donderfiets en prik wolken lek
in de ochtend vraagt de mensheid zich af:
wie is die gek?

Zilver. (03-03-06)

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-02. Bookmark de permalink .

17 reacties op Boos!

  1. K zegt:

    Zeg! Willen we wel positief blijven hier?!

  2. Zilver zegt:

    Vind het wel zeer toepasselijk, ik kreeg naar bericht vandaag. Ik heb de meest nare gezocht en erger had ik ze niet en het lucht op!

  3. Koos Bijlsma zegt:

    Toch mooi gefreubeld, ondanks dat nare bericht.

  4. Zilver zegt:

    Het is een oudje Koos, ik moet vandaag nog in de pen klimmen, ik heb de Muze beloofd gedichten te schrijven voor de radiouitzending van 14 februari, maar ben nu een beetje verdrietig, mag een poosje niet werken en staan op mijn ontplofte been. Krukken zijn niet charmant. Carnaval lonkt, ohhhhhhhh.

  5. K zegt:

    Hè hè, als je een naar bericht krijgt moet je net positiviteit er tegen in werpen, anders blijf je zelf met de negativiteit zitten.

  6. K zegt:

    Zet je een schoon muziekje op, word je weer helder en maak je gedichtjes voor Muze.

  7. Zilver zegt:

    K, je hebt gelijk, maar het valt niet mee, ik zal eens Ede Staal opzetten, heb ik gekregen van Geert-Jan voor mijn ontplofte been.Reactie is geredigeerd

  8. Flaxorca zegt:

    Het helpt soms, lekker negatief zitten pennen, het zal er wel uit moeten, denk ik dan…

  9. Zilver zegt:

    K, hij is zo lief, trouw, door dik en dun, een dierbare vriendschap, voor de lach en de traan.

  10. Zilver zegt:

    Flaxorca, ja, als het er weer uit is, dan gaat het weer.

  11. K zegt:

    Ik moest even denken over Ede Staal. Daar zijn nummers van in het Limburgs gemaakt en daar vind ik één prachtig van. Het heet: Ut is noch noets zoe donker geweis. Of in het Nederlands: Het is nog nooit zo donker geweest. En dan gaat het verder met: maar het wordt altijd wel weer licht. Ken je dat lied?

  12. Zilver zegt:

    Ja, die staat er ook op, wat fijn dat je die ook kent, ik haal er zoveel kracht uit, in een woord prachtig.

  13. missjan zegt:

    De blues maakt het schrijven echt! Lekker die ontlading! Ennuh Tom Waits helpt bij mij… sterkte!

  14. Zilver zegt:

    Missjan Tom Waits, naam bekend, maar ik heb nog nooit geluisterd denk ik, ik zal eens kijken of ik wat kan vinden, dank je voor de tip en de sterkte.

  15. cor zegt:

    Ede Staal is mooi….en je daverende gedicht loopt lekker…..en ik vind het helemaal niet zo negatief…..

  16. Zilver zegt:

    Cor, je bent lief!
    Ede Staal, dus jij kent hem ook, wat fijn, ja, het geeft me een bijzonder gevoel als ik naar hem luister.

Geef een reactie

