Hoop en kracht! (liedje van het nieuwe jaar)

De kaars raakt op
de druppels vet
liggen geplet op het tafelblad 

De zon verdwijnt
achter de wolken
maar is niet weg
zelfs niet
diep in de nacht 

De lamp die uit gaat
wordt weer aangestoken
zelfs als het bolletje
het begeeft
zal een hand
er weer een nieuwe indraaien 

Als het lichaam futloos
slap op een stoel hangt
zal een ingeving
het sprankje licht 
dat altijd gloeit
zachtjes aanblazen
 
Al is het nog zo donker
ergens is een puntje licht.
ontsteek het met je eigen ogen
in de blik van een droevig gezicht! 

Zilver.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-01. Bookmark de permalink .

17 reacties op Hoop en kracht! (liedje van het nieuwe jaar)

  1. Zwollywood zegt:

    Knap gedaan Zilver. De beste wensen voor jou en je kinderen in 2007!

  2. lidy zegt:

    mooi trudy

  3. Zilver zegt:

    Dank je wel Zwollywood!

  4. Zilver zegt:

    Lidy, dat is lief!

  5. Flaxorca zegt:

    Hoest met de griep? Geplet is een mooi woord, daar bleef ik even op hangen, ik hou van geplet. Speel maar eens met de uitspraak, klemtoon en lettervolgorde van geplet, erg veel lol. Zo’n sprankje was wel even nodig ja, ta!

  6. Zilver zegt:

    Hoest met griep, ja, zere longen, alleen de vingers doen het nog, ja, geplet, is een gaaf woord en ik klamp me vast aan lichtpuntjes en sprankjes!

  7. Zwollywood zegt:

    Moedig je aan met Klemtoon te spelen Flaxorca??
    ‘Ik zit klem” zei Toon
    ‘Ik hoest me de griep’ zegt Zilver
    ‘Haal dan een drankje bij Ge PLet’ zei Flaxorca
    ……..
    ……..zoiets Flaxorca?

  8. Klaverblad zegt:

    Mooi.
    als je achter "aangestoken" een punt-komma zet,
    kun je de tweede "zelfs" weglaten; vind ik een verbeteringReactie is geredigeerd

  9. Zilver zegt:

    Zwollywood, het ontgaat me, ik zal nog eens lezen.

  10. Zilver zegt:

    Klaverblad, ik ga even kijken, met dank!;^)

  11. Zilver zegt:

    Nou, ik heb het bekeken, ja, met lezen is het denk ik beter, maar om het te zingen, zingt de zelfs, heerlijk, er zijn altijd woorden en klanken, die lekker klinken, (zelfs) is voor mij een mooie klank en daar kan ik veel emotie in kwijt en ze komen als liedjes uit het hart, het zijn geen letterkundige bedenksels, het vloeit uit de pen en komt op het log, clowntjes zijn simpel en klein, maar zeer gevoelig en oprecht. ;^)

  12. fravapa zegt:

    Mooi hoor, hier komt mijn zonnestraaltje.

  13. Zilver zegt:

    Fravapa, je bent een zonnestraaltje.

  14. Flaxorca zegt:

    geplet
    ge plet
    gep let
    lepget
    getlep
    teglep
    legtep
    pleegt
    gleept
    legept
    gelept
    getelp
    telpeg
    nou ja en nog zo veel meer…
    geplet is een mooi woord!

  15. Zilver zegt:

    Geplet en geprakt, beladen en bezakt, zo trok ze de wereld in, met een opgeheven kin! ;^)
    Ja, het is een bijzonder woord

  16. Zwollywood zegt:

    Ik bedoel Zilver wat Flaxorca inderdaad later hierboven vertolkt.

  17. Zilver zegt:

    Oh, bedoel je dat, ja, dat doe ik nooit.

Geef een reactie

