Voor mijn kleine meisje (liedje van de liefde)

 

Luister kindje luister
je voelt je al zo groot
maar in de nacht
dan kijk ik bij je
je trapt jezelf nog bloot

Je bent nog blij met cola
maar na een slokje
loopt het uit je neus
je bent zo blij met een oude lippenstift
maar je smeert het op je kin
dan liggen we allebei dubbel
denk dat ik met jou elke oorlog win

Je droomt nog
Je zingt nog
Je swingt nog
Je kleurt zo zoet
de kleurplaten van Albert Heijn
maar omdat ik er al twee heel groot en volwassen heb
weet ik dat dit zo over zal zijn

Dan komen de jongens
de onzekerheid
en het verdriet
ik hoop dan dat je mama nog leest
en vooral dit lied

Dat ik zoveel van je houd
je al het verdriet wil besparen
maar dat dit vermogen bij mama afneemt
met het groeien van jouw jaren

Maar wat er ook gebeuren mag
neem het leven niet te zwaar
dat heb ik ook nooit gedaan
geniet gewoon maar

Ga lekker dromen
lekker zingen
kleur je eigen leven in
meisje blijf altijd lief
en van jezelf je beste vriendin. 

Zilver. ( voor Blanca-Maria)

Foto: Blanca-Maria met een pyjamabroek op het hoofd.

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2006-12. Bookmark de permalink .

34 reacties op Voor mijn kleine meisje (liedje van de liefde)

  1. Eline zegt:

    Wow Zilver. Wat ben jij zo laat nog zo geinspireerd. Ik vind dit echt prachtig. En Blanca-Maria vast ook, als ze dit later nog eens terugleest.

  2. Zilver zegt:

    Eline, ze is zo leuk, ik hoop dat ik al haar lieve dingen kan onthouden en het is ook al een klein clowntje. Ik heb net even bij haar gekeken, ze kan zo heerlijk slapen, een lust voor het oog en dan ben ik zo dankbaar dat ik op mijn oude dag ook nog dit popje kreeg.

  3. Eline zegt:

    Kinderen zijn het beste wat er is. Mooi, dat je al die stapjes nog een keer kunt doorlopen, met dit mooie meisje!

  4. jeg synes zegt:

    een moeder die zo schrijft over haar kind…
    pffff…..wonderschoon Zilver!!

  5. Zilver zegt:

    Het is een Eline. Ik geniet er zo van.

  6. Zilver zegt:

    Lieve reactie Jeg.

  7. K zegt:

    Dit gedicht is wel een mooi kadootje voor Blanchie!
    Sorry, ik ben erg laat; pas een half uurtje weer thuis.

  8. Jezzebel zegt:

    Dat meisje zit ook in jou Zilver, het zijn jouw woorden aan haar net zo goed aan jou, toch?
    Ik vind ze prachtig en gaven mij ook kracht 🙂

  9. Zilver zegt:

    Jezzebel, dank je wel, ik zit erover na te denken, fijn dat het jou kracht geeft.

  10. Zilver zegt:

    K, ik zie je nu pas, ik had gehoopt dat je kon slapen op je kasteel, wat zul je moe zijn en, was het fijn?
    Weet je ik zing verzin veel voor Ben dan zitten we hoofd aan hoofd en dan komen deze dingen er ook altijd uit en dat koppie straalt dan zo en dan zo een lief warm armpje om mijn oude nek, zalig, dan denk k dit is zo mooi, liefde van je eigen kind, maar ze zijn me allemaal op hun eigen manier zeer dierbaar en elke krijgt zo op zijn tijd zijn eigen monumentje

  11. Zilver zegt:

    Dank je Manus.

  12. moederaanhetuitbuiken zegt:

    Wat een lief liedje, en zo waar!

  13. K zegt:

    Het kasteel was héérlijk! Het begon met wat onoverzichtelijke toestanden van mensen die daar gingen koken met dingen die al klaar waren meegenomen en opgewarmd moesten….ondertussen gingen we met de kasteelheer een rondleidinkje maken door woongedeelte, orangerie, kruidentuin (daar engelbeeldjes gezien, zonder onderbroek) en door de keldergewelven die ook al grotendeels opgeknapt waren. We waren met circa 20 mensen waardoor we juist niet om de grote tafel in de keuken konden plaatsnemen. Een keuken met open haard, echt gezellig. Nadat een drietal mensen naar elders moesten pasten we allen om de tafel. De kinderen zaten ondertussen al DVD’s te kijken in de mooiste kamer.(Een stijlkamer; donkerrode wanden, veel hout, oude meesters aan de muren, en heel veel kunst: een prachtig antiek Chinees terracotta paard, beeldhouwwerk van Arthur Sproncken, ook een paardenman, en natuurlijk weer een openhaard naast de TV.)In de gangen ook veel kunst, maar dan moderner en een vleugel, waarop onze vriendin en pianiste Anneke later wat kerstmuziek en eigen stukken speelde.Gelukkig stond hij in de gang direct naast de keuken. We hebben ook erg gelachen om de verhalen van de kasteelheer op avontuur in China. Hij ging daar 25 jaar geleden heen om iets uit te leggen op een groot congres over medische apparatuur. Alles ging via de tolk en onze kasteelheer ging voordoen hoe dat klonk. Het eigenaardige was dat als hij veel vertelde, de tolk zó klaar was. Waardoor hij dacht: dat kan nooit mijn verhaal zijn. En als hij iets onbenulligs zei, zoals: ik ben wat moe aan het worden, zullen we even pauzeren, dan kwam er opeens een vertaling van een minuut!!Toen een vriendin van ons ging toasten en erop attendeerde dat het heel bijzonder is om vreemde mensen uit te nodigen met Kerst, had hij daar een opmerking over. Hij heeft altijd gewerkt aan zaken waar hij helemaal achter kon staan en ze moesten vernieuwend zijn en spannend en zin hebben, er toe doen. De reden waarom hij mensen heeft uitgenodigd is dat hij wilt voelen dat hij leeft. Het heeft geen zin om in je eentje op een kasteel te zijn met kerst. In de avond kregen we nog een Flamenco-dans presentatie van een vriendin die later kwam en van Baskische oorsprong is. En onze eigen vriendinen, die ons hebben uitgenodigd hebben nog wat Indianenliedjes(mantra’s) gezongen begeleid door Indiaanse trom, wat de kasteelheer de opmerking uitlokte:"En daar komen jullie nu pas mee"! Het was zo mooi, we zijn tot half twee gebleven. Ik had geen idee hoe laat het was! Het meest opmerkelijke Kerstfeest ooit!Reactie is geredigeerd

  14. Zilver zegt:

    Moeder aan het uitbuiken, dank je wel, wat een grappige naam!

  15. Zilver zegt:

    Wat klinkt dat geweldig en grappig en knus en je hebt dus via die engeltjes en die onderbroeken ook aan Zilver gedacht, geen wonder dat ze geen broekjes aanhadden, die zijn nog zoek.
    Ik ben in de nacht op het weblogfeest van Eline geweest en dat voorzag in een behoefte. Zullen ze later wel weer gaan schrijven, dat we gek zijn, dat het zijn doel mist, dit vk-gedoe, ha, ha, ik verheug me er nu al op.
    Dank je dat je het met mij deelde, want mijn kerst was niet zo spectaculair en midden in de nacht toen de griep helemaal toesloeg, kwamen de traantjes, maar ik dacht toen wel, ik LEEF.
    Op het feest van jou, al die cultuuruitingen, nou geweldig lijkt me dat, dat knalt, dat spettert en verruimd de zienswijze.
    De pianiste is dat Anneke Nijkamp? (meisjesnaam)

  16. K zegt:

    Die ken ik niet Zilver, onze Anneke is Anneke Lendfers. Er was die dag nog iets waardoor ik aan jou moest denken, en dat was dat Indianenlied. De kasteelheer vroeg waar het over ging en het bleek een mantra te zijn over het innerlijk kind. De vertaling was zoiets als: wordt geboren innerlijk kind, want ik heb je lief. En ik dacht, dat was mooi geweest voor Zilver, omdat jij het ook vaak hebt over het kind in je. Mensen hebben het vaak niet door, hoe belangrijk het is, contact te houden met je innerlijk kind.Reactie is geredigeerd

  17. Zilver zegt:

    Wat bijzonder, ik denk dat dit het meeste kracht geeft bij pijn en verdriet, tegenslag en moe zijn, het pure van en kind, zoals we allemaal begonnen zijn, het eerlijke en soms ook de onwetendheid en alles te laten komen zoals het is, te ervaren en als het even te heftig wordt het naast ons neer te leggen en even te zingen en te dansen, of gewoon de tranenkraan open te zetten.
    De wereld zou ook veel mooier zijn, oorlog zou niet bestaan, je zegt je zegje en je vraagt elkaar daarna weer om te gaan spelen, heerlijk!

  18. K zegt:

    Mmmmm, dat is zo. Kinderen hebben nog niet van die eigenaardige hersenkronkels die achterdocht en wrok vasthouden. Als je ziet hoe een kind met pijn omgaat: Het valt, huilt, gaat troost zoeken bij mama/papa en een minuut later huppelt het al vrolijk verder. Kunnen wíj veel van leren.

  19. Zilver zegt:

    Helemaal mee eens!
    Ik heb straks nieuws van de Eilandman, ik ga het als teken op mijn log zetten, omdat ik nooit zal vergeten wat is gebeurd en ik me toch maar beter op een nieuwe studie kan werpen, omdat dit meer oplevert, beter voor de hersenpan en hart.

  20. Zilver zegt:

    Nee, ik heb het overgelezen en plaats het toch niet, men zou kunnen denken dat ik zielig ben en dat ben ik om de dooie dood niet.
    Ik had beter naar mijn gevoel moeten luisteren, toen sommige dingen vragen opriepen.
    Soms is dat spontane kind in mij zo lastig, als mensen er misbruik van maken, maar gelukkig doen dat er weinig heel weinig, maar als het dan toch weer gebeurt, nou, weer een stukje wijzer. ;^(

  21. K zegt:

    Dat denk ik!! Ondertussen ga ik tzatiki maken voor het gourmetten straks bij mijn jongste zusje en kijken hoe laat de bus gaat erheen.

  22. Zilver zegt:

    Veel plezier, wij worstelem met de griep, mijn laatste vrije dag, help, hoe krijg ik mezlf weer fit, ik ga in een bad met groene kruiden en hoop dat dit wat verlicht.
    Is dat Grieks? Klinkt lekker, ik denk dat ik het eens op de kaart heb zien staan.

  23. K zegt:

    Het wordt wel tijd dat je eens de Griekse keuken gaat verkennen Zilver. Ja, dat is een Griekse komkommer-knoflooksaus op basis van yoghurt, lekker fris en niet zo vet als saus van mayonaise.
    In feite is de voorloper hiervan afkomstig uit de Turkse keuken ,maar daarvan willen de Grieken niets weten!
    En ja, de Eilandman, dat is wel weer een
    ervaring die wijzer maakt. Het is altijd beter je gevoel/intuïtie niet te negeren, zelfs als je verliefd bent.
    Die reactie van 13.13 hoorde bij 12.54.Reactie is geredigeerd

  24. Zilver zegt:

    In Wormerveer zit een Griek en die kookt zo schoon en lekker, maar door het werken en gezin, kom ik daar nog weinig, maar ik vond het toch lekker en die mensen zijn toch lief.
    Even na de eerste ontmoeting kreeg ik al zo een apart gevoel, maar hij heeft het uit mijn hoofd gepraat, ik dacht, ik moet ook niet zeuren, ik begin achterdochtig te worden, maar het was geen achterdocht, ik heb hem net door de telefoon gesproken, ik ben een beetje stil, dat mijn spontaanheid weer is geschaad, ik moet beter opleten, zonde van de tijd die ik er aan gaf.
    Ik ga even slapen, de griep heeft me gevangen.Reactie is geredigeerd

  25. K zegt:

    In mijn woonplaats zijn inmiddels drie Grieken!
    Eentje is pas nieuw en dat is een vroegere stagiaire met haar man;die moet ik nog testen binnenkort.En mijn man wil altijd graag naar de Griek omdat hij zo dol is op tzatziki; hij moet altijd een extra bordje ervan!
    Beterschap Zilver, rust maar goed uit; en ben je morgen niet beter dan niet gaan werken hoor!

  26. Zilver zegt:

    MMMMMMMMMMMMM, die Grieken, lekker, ik ga eens in een van mijn kookboeken of ik een recept heb.
    Ik kan eigenlijk niet ziek zijn, ik start morgen bij een aantal mensen die de heleKkerst alleen zijn geweest en in zeer slechte conditie, maar is wel moilijk, ook al omdat als ik wel ga, ik ze kan aansteken, ohhhhhhhh, dat werk ook! ;^)

  27. Blancie-Maria zegt:

    mama dit wil ik niet met een liet want dit is niet goet met een hoed met cola in me neus dat is geen keus doe dat niet dus met een liet dit doe ik niet met lippen stift op me kin dat is niet waar boerin dat doe ik nooit kippenkooi
    groetjes,
    blancie de pankie

  28. Blancie-Maria zegt:

    mama heb je het al ge zien ik zie een boerin
    doei boerin
    groetjes koeiin
    blancie m a r i a

  29. Zilver zegt:

    Gekke meis, ik houd van jou.

  30. Bep zegt:

    Zilver wat een lief en mooi gedicht. Ik hoop dat je kleine meisje het later nog eens kan teruglezen. Dan weet zij wat voor een moeder ze heeft. Leuke en grappige foto is het ook.

  31. Zilver zegt:

    Beb, dank je voor je lieve woorden, ja, die foto is leuk he, ze zet altijd typetjes neer, dam moet ik zo lachen en heb je hierboven gelezen, het is een echte grappige lieve meid.

Geef een reactie

