Winternacht. (omdat het winter is geworden)

Midden in de nacht
toen iedereen nog sliep
de krantenjongen nog niet liep
de bakker nog aan het bakken was
deden de engeltjes een plas

De wind blies met een koude adem
hulstblaadjes werden als tumtum
slootjes werden spiegelglad,
wij hebben de plas als sneeuw gehad.

Kinderen zie je nu overal
met wantjes en met mutsen
gooi geen zout en zand op de weg
je gaat de glijbaan verprutsen
een engeltje is
nu op aarde nog aan het zoeken
zij verliest tijdens het plassen
altijd haar onderbroeken. 

Zilver  22 december 2003

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2006-12. Bookmark de permalink .

36 reacties op Winternacht. (omdat het winter is geworden)

  1. K zegt:

    Hahaha; ik krijg het er koud van..even een vest aantrekken.

  2. Lidy :-)) zegt:

    eindelijk een echt wintergedicht!..

  3. Zilver zegt:

    Ja, maar daar had dat lieverdje het niet koud hoor, meer van onderen!

  4. Zilver zegt:

    Lidy, ja, echt lekker koud en pies, ik bedoel peace.

  5. K zegt:

    Wacht eens even! Hier klopt iets niet. Engeltjes dragen geeneens onderbroeken.Reactie is geredigeerd

  6. Zilver zegt:

    Hoe weet jij ? Ben je er zelf een? ;^)

  7. Zwollywood zegt:

    Zilvertje in topvorm!

  8. Zilver zegt:

    Zwollywood, wat denk jij hebben ze nu wel of geen onderbroek, k, zegt van niet, maar wat zoekt ze dan nu hier in het park?

  9. K zegt:

    Ik kan niet zo goed zweven(veel te zwaar) dus hoogstwaarschijnlijk ben ik geen engel. Voor zover ik weet dragen engeltjes hooguit een stukje camouflerend lendedoek en zijn het altijd jongetjes.

  10. Zilver zegt:

    Pffffffffffff, jeetje, dacht dat het lieve meisjes waren, ik zeg altijd tegen mijn popke, dag liefengeltje, oh, wil ze niet een jongen zijn.

  11. Zilver zegt:

    Lieve k, ik heb je post gelezen, volgens de Koran, is hun hoofddoekje gezakt tot beneden de heupen, hoe bijzonder! ;6)veel problemen opgelost, engeltjes zorgen voor het vervagen van de cultuurgebonden problemen.

  12. Zwollywood zegt:

    Engeltjes zijn esotherische wezens…ze gaan in de wind….zijn onaantastbaar en altijd op de goede plek.

  13. K zegt:

    Volgens mij zijn ze etherisch en dat betekent dat ze niet in onze werkelijkheid leven. Maar ze bezitten de macht zich wel zichtbaar te maken aan ons als ze vinden dat het nodig is. Over dat mannelijk of vrouwelijk ben ik me niet zo zeker maar de aartsengelen zijn alle mannelijk.Reactie is geredigeerd

  14. Cor zegt:

    ik vind het wel weer een grapperig liedje, vooral die pissende engeltjes zijn pikant

  15. Zilver zegt:

    Zwollywood en het vraagstuk over de onderbroek?

  16. Zilver zegt:

    Hemeltje, je hebt er een studie van gemaakt, engelogie.

  17. K zegt:

    Helemaal niet, als katholiek opgevoed meisje weet je dat uit je blote hoofd; niks studie.

  18. Zilver zegt:

    Cor, wat zeg je dat weer heerlijk. ;^ )

  19. Zilver zegt:

    K, ik ben ook zo opgevoed, help, ik zong alleen maar liedjes en mocht met kerst altijd voorlezen, dan zei de pastoor: Nu hebben we een echte herder (den Herder, mijn naam)die het kerstverhaal vertelt.

  20. K zegt:

    Das een goeie van die pastoor. Net viel me op dat ik een spiegel heb met engeltjes in de lijst, en ja hoor, helemaal bloot.

  21. K zegt:

    Zong je liedjes? Zullen we samen Midden in de winternacht zingen? Is toepasselijk vandaag.

  22. Zilver zegt:

    K, zalig en heus had je het nooit eerder gezien dat ze bloot waren?
    Ja, gaan we samen zingen, zingen is goed voor een mens, behalve dan voor je de kerk uitgaat, want dan hoort niemand het en als we het allemaal doen, houdt de mensheid op ;^)

  23. K zegt:

    Niet zo goed op gelet, hoe die engeltjes waren.
    Ha, ha, nee daar doen we niet aan, zingen voor je de kerk uitgaat zoals het hoort!
    Doe je eigenlijk mee op 22/12? Kijk op http://www.globalorgasm.orgReactie is geredigeerd

  24. Zilver zegt:

    Ik zal eens kijken wat dit is.

  25. tempelman(martien) zegt:

    Mooi. Hoe verzin je het!

  26. Trudy/Zilver zegt:

    Martien, dank je wel!

  27. M zegt:

    bij die bloemengirl 3x een miskleun,what`s up,wat deed ik verkeerd?bij mary fransen!

  28. meisje met zwavelstokjes zegt:

    Hoe feeëriek,sprookjesachtig mooi,ik ben betoverd door je..

  29. K zegt:

    Marjon, doe jij mee vandaag?

  30. Anna zegt:

    over het geslacht van de Engelen zijn felle polemieken gevoerd in de Middeleeuwen, de engel van de annunciatie kon geen man zijn want een man mocht immers niet op de slaapkamer van een ongehuwde vrouw komen…het beeld van de engel is in de loop van de geschiedenis steeds veranderd, de jongetjes die K bedoeld dat zijn de putti

  31. Trudy/Zilver zegt:

    Test, welke test, de engelentest?

  32. fravapa zegt:

    Niks piesen, gewoon plassex!

  33. Galadriel zegt:

    … hulstblaadjes werden als tumtum…mooi!

  34. Zilver zegt:

    Meisje, dank je wel.
    Fravapa, nee, dat niet.
    Galadriel :^)

  35. K zegt:

    @Anna. Dat vind ik een giller! Net alsof de engel van geslacht verandert wegens de Middeleeuwse zeden. Daarbij is een engel niet eens fysiek maar astraal.Domme mensheid toch.

Geef een reactie

