Het lampenkapliedje.

Ze wilde zo graag
de wijde wereld zien
en sloop op een nacht
bij het bolletje weg
ze miste de warmte
ze miste het licht
maar dat begreep ze toen nog niet

Ze wilde zo graag een hoedje zijn
een hoedje op het hoofd van een deftige dame
maar een hoedje beschermt
vangt zelf eerst de kou
het leven was hard
ze merkte het al gauw

Ze heeft op een gewichtig hoofd
het Binnenhof gezien
ze was op de Walletjes
ze was op een première
het leven leek een lolletje
maar ze miste de warmte
van haar bolletje

Zilver (18-10-06)

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2006-10. Bookmark de permalink .

8 reacties op Het lampenkapliedje.

  1. Cor zegt:

    wie o wie is die persoon die warmte mist! Het is een mooi is symbolisch liedje, Zilver

  2. Zilver zegt:

    Dank je Cor! Mag je wel naar de bekende weg vragen? Heb je gezien hoe ik die andere veranderde? Met dank, je bent mijn poezievriendje ;#)

  3. K zegt:

    Leuk versje en knap om je te kunnen verplaatsen in een lampekapje!

  4. Zilver zegt:

    K, zou ik onbewust het kapje zijn?

  5. ali cirillioglu zegt:

    Zilvertje @
    Mooi bedacht, zet het maar op uw eigen bol🙂
    Leuk, lekker warm!
    Veel Liefs en Goeds.
    Gegroet en Selam.

  6. Zilver zegt:

    Dag Ali, ja, dat doe ik, is zeker lekker warm, vooral op de fiets.
    Deze nacht is te koud voor de sterren, ik ga naar bed met een boek en jij?

  7. anne zegt:

    Hallo lieve Trudy,
    Oma komt morgen weer thuis, en dan in de deeltijdbehandeling een aantal modules doorwerken.
    Hoe is je huis? knuffel oma

  8. Zilver zegt:

    He, lieve Oma, fijn! Veel beterschap.
    Ik ben nog steeds verliefd op mijn huis, zalig.
    Knuffel terug.

Geef een reactie

