Op een nijlpaard.

Een nijlpaardje met weelderig vet

stond te dansen op haar bed

Mooi verkleed met sjaaltjes en veren

kon haar vriendje het niet zo waarderen

Hij mompelde: “Je moet eens afvallen en je scheren!”

 

nijlpaard-1644282

Het paardje werd verdrietig en schoot als een pijl

weer terug naar haar geliefde Nijl

Daar vond ze een vriendje

met veel humor en pret

ze dansen nu samen op haar waterbed. 

 

Zilvertje. (uit: Het grappige dierenboekje) 

(met dank aan Cor)

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2006-06. Bookmark de permalink .

12 reacties op Op een nijlpaard.

  1. Zwollywood zegt:

    Goedendag schone dichter……how do you do……
    You are late today…..of zat je soms in de lucht ballon te balonnen….

  2. Zilvertje zegt:

    Zwolly, geweldig die ballon die jij weer op laat, lijkt me enig om er in te staan, niet in de lucht maar op de grond, moest je schoenen uit?

  3. ali cirillioglu zegt:

    Zilvertje @ Lieve Mens!
    Per ongeluk heb ik u ooit besneden(r vergeten, nooit bewust gedaan) en u werd Zilvetje🙂
    Sory! U hoeft ook niet gelijk met Nijlpaarden te komen smijten, houdt het Slanks, Ana Conda of zoiets, gaat bed ook langer mee🙂
    Uw vorige " rijm " bewaar ik apart, heel mooi is het geworden! En glans? Voor glans moeten wij mensen elkaar vaak poetsen!
    Veel Liefs, Gegroet en Selam…

  4. therataal zegt:

    Ik heb altijd al gedacht, dat ze in de Nijl betere bedden hadden!

  5. Vod zegt:

    Ken je het liedje van het Klein Orkest?
    Leve het nijlpaard
    Schitterend dier
    Dik lui en lelijk
    Ligt hij in de rivier
    Je hoort hem nooit klagen
    Het nijlpaard heeft stijl
    Hij ligt alle dagen
    Met zijn kont in de Nijl

  6. Zilvertje zegt:

    Ali, niet snijden in mij.

  7. Zilvertje zegt:

    Beterbed, dat is

  8. Ramirezi zegt:

    Echte Nijlpaarden zijn ook verschrikkelijk goed in dansen. Onder water dan….

  9. Zilvertje zegt:

    Ramirezi, wat schattig, dat wist ik niet en Vod, ik ken het liedje niet, ik hoop het eens te horen, lijkt me leuk.

  10. Annette zegt:

    Still crazy:>)

  11. Cor zegt:

    maak er in de laatste regel waterbed van……. en in de 1e nijlpaardje

  12. Zilvertje zegt:

    Dit is op Het straatje van Zilvertje. herblogden reageerde:

    Om toch maar het geluk te blijven zien, wat humor uit de oude doos ( wel de doos van Zilvertje )

Geef een reactie

