Dood.

                                                     

Moe.

De lawaaivogel
ging zitten op mijn zerk
Ga weg!
Riep ik steeds harder

Ik heb mijn rust verdiend
nu hoor ik te roesten
te schimmelen
te ontbinden

Het beest ging maar niet weg
ik pakte al mijn botjes bijeen
om opnieuw wat rust te vinden.

Zilvertje (Uit liedjes rond en bij het graf 2006)

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2006-05. Bookmark de permalink .

18 reacties op Dood.

  1. Phelan zegt:

    Heerlijk light verse!

  2. ali cirillioglu zegt:

    Zilvertje @ Van onze fouten dienen we en zullen we ervan leren en met het leren worden we Ster-K en blijven bijeen…
    Veel Liefs, Gegroet en Selam…

  3. Zilvertje zegt:

    Ali, doel je op het laatste incident?

  4. ali cirillioglu zegt:

    Zilvertje @ ook en mede dat, ja !
    Theo, heeft een mooi gedicht voor u, net gelezen, nadat ik vorige reactie van hier boven schreef…
    past heel goed bij wat ik bedoel te zeggen.
    Uw gedichtje is kort maar vat veel dingen samen, het is natuurlijk een gedicht, maar ook een proces die in ons allen wel in zit, bloeien als een bloem, nadat die rust gevonden te hebben, ik bedoel te zeggen : wij allemaal zullen ooit de rust vinden waar we zo naar verlangen, maar niet in onze deze aardse leven… eerder, verder dan de Sterren… is die RUST !
    Met 1 Sterre Kus, Veel Liefs, Gegroet en Selam…

  5. de Muze zegt:

    Je bent weer op dreef merk ik, gelukkig is er ook humor in je gedicht te bespeuren, anders werd het wel heel erg depri

  6. de Muze zegt:

    Een zoektocht naar de eenvoud
    levert een ding op, goud,
    Maar is dat wat men zoekt
    Is het succes wat men in de liefde boekt
    Niet mooier dan alle goud van de wereld

  7. Zwollywood zegt:

    ik pakte al mijn botjes bijeen..
    stond op en vertrok naar rustiger oorden!

  8. Zilvertje zegt:

    Zwolly, jij ook al?

  9. Zilvertje zegt:

    Ali, nu begrijp ik nog steeds niet wat u bedoelt, vindt u dat ik fout was?
    Ik vond het wel van u, maar ik kan vergeven, als u het nooit meer doet, ik houd van alle mensen ook van de stoutste, maar we moeten wel lief zijn voor elkaar en taal alleen vervuilen, als mensen in boeken of verhalen zo praten, om zo het goede beter te laten uitkomen, anders niet.

  10. Zilvertje zegt:

    Lieve Jac, tuurlijk humor, daar drijf ik op! Ben je thuis, ik ga zo luisteren, kussssssssssss!
    Ik ben toch altijd op dreef, ik heb al weer geschreven voor het hele jaar! Kom weblog te kort!
    Liefde, mmmmmmm, ja, praat me er niet van, OLIEBOL!

  11. Cor zegt:

    Moe vind ik mooi( enzoals Phelan zegt; luchtig en lichtvoetig en ook een tikkeltje zwaarmoedig of niet soms!!)

  12. Zilvertje zegt:

    Cor, je bent niet alleen een zeer goede schrijver, maar je kunt ook verdraaid goed lezen, tussen de regels door.

  13. Zwollywood zegt:

    Koolzaadje geplaatst…..

  14. Zilvertje zegt:

    Zwolly, ik heb je zaadjes gezien, kijk maar!

  15. jeg synes/even stilstaan bij... zegt:

    nee……nog lang geen rust voor mij…er valt nog teveel te doen en te maken….maar er is wel altijd rust in mijzelf, ondanks al dat creatieve geborrel dat nooit stopt….ik als persoon ben de rust zelve en heb eindeloos geduld. Dus mijn botten blijven bewegen…..dat krijg je er van; eens danser, altijd danser!
    dank voor je lieve mail!! liefs, jeg synes.

  16. moonfairy zegt:

    Lief zilver tiereliertje
    wat een mooi liedje weer
    wat kan jij toch ontroeren
    met weinig woorden
    heel erg bedankt ook voor lieve woorden op mijn blog
    liefs Moonfairy

  17. sjoukje zegt:

    Een zilveren randje voor deze, mooi.

  18. de Muze zegt:

    Liefde: een spel met twee spelers waarin beide zullen winnen.
    Als reactie op jouw reactie lief Zilvertje

Geef een reactie

