Morgen 1 mei. (Zilvertje toont tong)

1 mei liedje van de waarheid.

Dag van de arbeid.

We sparen noch de kool,

we sparen nog de geit.

We binden onze bazen vast op de plee,

die maken louter ons geld op in Cannes of Saint Tropez.

Wij hebben de macht, zij ons geld,

waar we eerst voor hebben geploeterd en hard voor gespaard,

vliegt naar het buitenland in grote vaart.

De betrokken arbeider gaat dood van de honger,

de baas spuit zich drugs en Botox gekker en jonger!

Zilvertje. (1 mei 2005 uit: Het grote spreek je maar uit boek)

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2006-04. Bookmark de permalink .

21 reacties op Morgen 1 mei. (Zilvertje toont tong)

  1. annemiekie zegt:

    goedemorgen!! xxxxxxxx

  2. Zilvertje zegt:

    Hee, Annemieke hoe gaat het?XXXXXXX

  3. Lidy zegt:

    oh, Zilvertje wat ben je toch grappig. Je tovert weer een🙂 op mijn gezicht.

  4. Cor zegt:

    das een tekst voor een vakbondsleidster, toch! lekker stevig( de tekst) Ik neem aan dat je het 2e nog opzettelijk met een g hebt?

  5. annemiekie zegt:

    Het gaat goed,met jullie ook? xx

  6. Zilvertje zegt:

    Lidy heb je ook een weblog?

  7. Zilvertje zegt:

    Cor, is het de ch van nog? Vond het wel naar vroeger leiden, ik ben een beetje oud en nieuw. Vond het wel een kracht hebben die men nu niet meer hoort.

  8. Zilvertje zegt:

    We zouden naar zee, maar Emilio wil niet, hij is niet zo gezellig.

  9. Zilvertje zegt:

    Zeebericht is voor Annemiek.

  10. lidy zegt:

    nee, maar ik kom graag bij jou op bezoek.

  11. Zilvertje zegt:

    Ohh, wat lief Lidy, ik had al zitten zoeken, om ook bij jou te komen kijken. Prettige dag!

  12. annemiekie zegt:

    ooooo…wat jammer zeg!! het is er wel lekker weer voor.

  13. Zilvertje zegt:

    Annemieke achter de duinen is het zalig, maar ja, niks aan te doen, het leven van een mama gaat niet altijd over rozen, maar wel over de strijkplank en de tong.
    Houd van je. Kom je snel ook eens gewoon, kunnen we bijkletsen, ik heb 5 mei vrij, is dat wat, gaan we met ze alle naar zee. Eten op het strand en zo, kussssssssssssssssss.

  14. annemiekie zegt:

    ooooo ja!!! klinkt leuk volgens mij kan ik dan wel,hopen dat het dan lekker weer is…x

  15. Zilvertje zegt:

    Oke, fijn, ik heb dan drie dagen vrij, dus het zal vast wel fijn zijn achter of voor de duinen, mis je!

  16. therataal zegt:

    Ach ja, die arme bazen, vastgebonden op de plee, met wcpapier van versnipperde vijftigjes, en zoetjes in de thee.

  17. Zilvertje zegt:

    Therataal, hebben ze een dag van bezinning, mogen ze eens even in hun eigen poepgeurtje zitten.
    Maar er zijn ook hele goeie, maar die zijn te eerlijk voor deze wereld en gaan ten onder.

  18. Zwollywood zegt:

    @) Zilvie……..ik wou naar het strand……..’
    …..HKH Beatrix riep….ze wou naar het strand….
    ….nu zijn alle terrassen open…..
    .leve …lang leven……..!

  19. Zilvertje zegt:

    Ik ga liefst nu nog Zwollywood, strand is zalig!

  20. anne zegt:

    Het blijk alweer waar te zijn een Bank, gaat naar een lageloonloand. vr.gr.anne

  21. Zilvertje zegt:

    He Anne gaat het een beetje? Liefs, Zilvertje

Geef een reactie

